torsdag 26 februari 2015

TBT Thailand 2012

Vi gjorde vår första Asien semester i Thailand. Två veckor i mars-ish 2012. Var väldigt härligt!! Jag brukar bli väldigt trött på vårarna, när alla pratar om att man får så mycket energi av vårsolen vill jag helst dra något gammalt över mej... MEN, jag minns att den våren gick förvånansvärt bra! Kanske det är ett vinnande koncept att åka iväg på solsemester på vintern!

Det var inte vara sol, även en hel del regnskurar. Men det gjorde inget. Vi började resan i Kao Lak.

 Ingen semester utan en semesterdrink med blommor och frukt. 

 Snorklingsutflykt till Similan Island


Vi åkte iväg på dagsutflykt, paddlade i grottor och fick göra blomsterdekoration. 

Så kan man också göra med orkidéer. 

Koh Phi Phi och "The Beach". Värsta turiststället någonsin. Åkte på en halvdagstur där man åkte via stranden där filmen The Beach spelades in, Monkey beach (tänk 2 passiva apor sittandes i ett träd och 30 turister som springer jagandes med kamerorna i högsta hugg) och ett tredje stopp som jag förträngt just nu... Ska man åka till Koh Phi Phi ska man bo på ett avskilt och lyxigt resort, inte där alla ungdomarna festar till (ja, jag är en tant ibland)   

 Krabi och Riley beach var desto bättre. 

 Precis som man hade föreställt sej att Thailand skulle vara. 

 Första och sista gången jag rider en elefant (såvida det inte är ett rescue center eller liknande...)


Första gången man fick smakprov på kinesers uppriktighet. P satt och pratade med en kinesiska (som vi sedan hälsade på i Suzhou ett år senare, vem hade gissat det) och när hon såg mej utbrast hon "you are soooo white!!!". Ja, efter två veckor i Thailand hade jag hoppats få lite färg i alla fall....

Jag förstår verkligen varför så många väljer att åka till Thailand. Det var väldigt härligt och maten var så god! Tror jag åt Phad Thai 10 gånger i jakt på den perfekta. Så inte helt omöjligt att vi åker tillbaka dit nån gång i framtiden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar