onsdag 9 maj 2018

4H gård

Äntligen har jag lyckats föra över bilder från telefon! Det är bland det tråkigaste man kan göra, men när man i flera veckor fått påminnelse att minnet är fullt både på telefon i iCloud är det kanske dags. 

Det betyder med andra ord: blogguppdatering!! 

Förra helgen gjorde vi familjeutflykt till en 4H gård. Så mysigt!! När jag var liten var jag med i 4H, minns att jag "bokförde" i ett häfte varje gång jag städade, skötte kaninerna och gjorde nått annat nyttigt. Och så hade dom marknad där man både kunde sälja och ha utställning av husdjur. Minns att jag nått år till och med vann pris för min kanin Emma (som egentligen var en pojke. Men hon var ju vit när jag fick henne, och alla vita djur är väl flickor? På samma sätt som att alla pudlar måste ju också vara flickor. Logiskt genus-tänk när man var liten...) 

Hur som helst, jag har fina minnen av 4H, så nu tyckte vi det var dags att introducera vår lilla dotter! 


(Ursäkta oretuscherad bild. Det som är på plats nummer 2 på listan över tråkiga saker är att fixa till bilderna. Jag brukar nu inte "fixa" dom så mycket, men dreglet på haklappen hade man ju kunnat klippa bort...)


Vi har några barnböcker med djur i som vi brukar läsa, roligt att få se lite djur i verkligheten nu! Eller det tyckte jag i alla fall, tveksamt om hon fattade kopplingen...


Förutom lamm (och får) och höns fanns det även kaniner, kor, kalvar och hästar. 


Tror hönsen var mest spännande, dom var ju närmast och lagom stora. 


Mycket mysigt besök och trevlig promenad hem via vattnet och Vinterviken. Och så skönt att sommarn har kommit nu så man lättare kan ta sej överallt och slipper ha på sej flera lager av kläder. Det som är mindre roligt är att jag varit småförkyld i en vecka nu. Så tråkigt, men som sagt, tur det är varmare ute nu så man ändå kan ta en kortare promenad eller sitta i lekparken, lagom roligt att vara instängd hela dagen... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar