måndag 5 februari 2018

Veckans lista

Lilla damen sover eftermiddagslur så jag har 40 min (kanske 90min om det vill sej riktigt väl) på mej att göra något vettigt som att städa undan eller sortera den där högen med massa viktiga och oviktiga papper.

Därför äter jag istället choklad och fyller i Sevendays veckolista. Temat är "Bilder och fotografi":

Jag fotar med:
Min Iphone 5S och systemkamera Canon 600D (tror jag, orkar inte gå och kolla...)

Min bästa redigeringsapp/program:
Jag använder Lightroom. Tror jag använde 3% av programmets potential, tycker redigering är sjukt tråkigt... 

Det senaste fotot jag tog:
En bild på min man och dotter. Båda ligger i babygymmet och gosar. 

Ett foto som får mig på bra humör:
Alla bilder som någon professionell har tagit, dvs våra bröllopsbilder, gravidbilder och när Nova var nyfödd. 

 




Jag fotograferar helst detta:
Fina naturupplevelser och landskap 


En bild jag är stolt över:
Kommer inte på någon riktigt speciell, kanske denna på Replotbron? 



En bild som väcker minnen:
Alla bilder från alla resor väcker såklart massa minnen. Men egentligen är det nästan vanliga vardagsbilder från tiden i Shanghai som väcker mest minnen. Resorna kommer man ihåg rätt så bra, men vardagen därborta tänker jag inte så ofta på. Här är en vacker gränd på vägen till jobbet. 



Så här ser mitt bildflöde på telefon ut:
98% bilder på Nova 

En bild som jag bjuder på:
Tja, vet inte riktigt vad jag ska bjussa på. Kanske min första profilbild från Facebook? 


Mitt bästa fototips:
Hur man får bra bilder finns massvis med inlägg om, skulle gärna läsa dom men jag orkar inte. Skulle också vilja gå en fotokurs nångång. Mitt bästa fototips är att göra något med bilderna!! Vad är annars poängen med dom? Gör fotoböcker, framkalla dom, använd dom till blogg/insta/whatever. 

Nu är damen vaken, so gotta go...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar