söndag 4 februari 2018

Handdukskategorier

Ibland känner jag mej som Monica Geller i Vänner. Men bara inbland, jag har absolut ingen städmani (även fast jag ibland önskar att jag hade det. Att sitta och skriva blogginlägg vid matbordet på förmiddagen medan det luktar gårdagens fisk i köket är inte så kul. Men försöker tappert ignorera det.) 

Igenkänningsfaktorn är antalet kategorier för handdukar. Om jag minns rätt tror hon hade 13 olika kategorier? Vi ska räkna mina: 

- riktigt stora handdukar för kroppen
- lite mindre, men ändå stora handdukar som jag använder till håret eller tar med till gymmet
- hand-handdukar för händerna
- kökshanddukar
- lagom stora handdukar för skydd vid amning, lek i babygymmet eller mys i sängen (gamla hand-handdukar)
- gamla kökshanddukar som gått i pension och numera agerar underlag vid skötbordet
- gamla hand-handdukar som torkar en barnrumpa
- riktigt tunt vävda handdukar (tänk gasbinda eller tunt bandage), perfekt att torka dregel, spya eller mjölk. Brukar finnas utplacerade lite överallt i lägenheten, bl.a. vid soffan, vår säng, hennes säng och vagnen. 
- dom mjukaste hand-handukarna som avvänds till underlag i babynestet
- dåliga och gamla handdukar som egentligen borde slängar, men som ibland kommer till användning när man tex flyttar tung möbel och behöver skydd på golvet. 
UPDATE - Kom på ytterligare en. Nova har ju sin egen badhandduk också....

En bubblare är turban-handduken för håret. Vet inte om det klassas som handduk? 

Resultatet: 11 olika kategorier för handdukar!

Ett problemet är att vi har bara tre olika högar för dessa handdukar och denna strikta kategorisering finns mest i mitt huvud. Ni kan ju förstå att mannen ibland har lite svårt att följa detta till punkt och pricka...   

2 kommentarer:

  1. Haha ��! Nu har du ju i alla fall ett nedskrivet blogginlägg att hänvisa till ifall det råder oklarhet om vilken handduk som ska användas när ��. Solklart! Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men problemet är bara att här står det ju bara dom olika kategorierna. Men att veta vilken handduk som hör till vilket kategori är ju det svåra ;)

      Radera