söndag 28 maj 2017

Kos - En riktigt slö och härlig semester i solen

För mej är ön Kos förknippat med fest och fylla. Kan ju säga att vår resa var så långt ifrån det man kan komma. Vår resa bestod av sol, läsning, mat och vila. Och så lite bad såklart! När vi var på jakt efter resan var våra krav att det skulle vara i Grekland och att hotellet skulle vara bra, så själva ön spelade egentligen ingen roll. Vi hade inga ambitioner att lämna hotellområdet, och så blev det också. 


Kanske låter det som en enformig semester? Så var det kanske, men det var precis det vi behövde. Och vi bytte ju solstol varje dag, så lite variation fick vi ju ändå! 


Älskar att bo intill en strand, har det nästan som ett krav på solsemestrar. Men badar helst i poolen, så blev faktiskt inget dopp i havet... 




Den stora poolen med dom bästa solstolarna. En dag lyckades vi få dom, men dom flesta var redan upptagna runt 8 tiden när vi gick till frukosten. Och låter kanske konstigt att stiga upp den tiden på en semester? Men är man i säng kl 22 och garanterat somnat innan kl 23 är 8 en helt rimlig tid att vakna. Inte så mycket partysemester med andra ord. 


Och bildbevis på att jag faktist var där också. Hade tänkt försöka ta en del bilder på mej och speciellt på magen (är i vecka 25 här), men det gick inte så bra. Jag har inget som helst problem med mitt utseende, men jag är alltså verkligen inte bekväm med att vara på bild och inte så speciellt fotogenisk heller. Det känns bara onaturligt att stå och posera och av någon anledning har dubbelhakan och mitt högra sleepy-eye en tendens att alltid komma fram på bild medan dom bleka ögonbrynen och fransarna försvinner. Och leendet ser 95% av gångerna rätt onaturligt ut. Så antalet bilder på mej är minimalt, och antal bilder som faktiskt ser okej ut är desto mindre. Vilket ju är lite synd, jag vill ju ändå dokumentera den växande magen. Men jag tror jag kommer att "kompensera" det med att ta professionell hjälp och ta riktiga studiobilder lite längre fram!   



Hotellet var stort och mest inriktat till par. Pensionärerna var i klar majoritet, tydligen har vi börjat leva pensionärsliv redan. Hotellet hette Sensimar Oceanis Beach and Spa Resort och vi hade bokat det via TUI. En klassisk charter med andra ord! Hotellet och maten var riktigt bra! Lite minus fick dock inredningen, speciellt i lobbyn. Tänk er sådär riktigt modern inredning, fast på 90-talet och rätt mycket bachelor pad stuk på det hela (tänk er Joey i Vänner när han i ett par episoder flyttade till en egen lägenhet). Redan av hotellet och rummet var lite bättre inrett som tur... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar